March 8, 2013

Nasuvo s' makom




Ovom vojvodjanskom klasiku i nije potreban neki uvod. Savršenstvo sa svega par sastojaka. 

Recept  je objavljen u prošlom broju Mezze magazina, izašao je novi broj pa ga obavezno pročitajte!!!


Sastojci:
Za četiri osobe

400 g testenine, širokih rezanaca
250 g mlevenog maka
150 g šećera
50 g griza
60 g putera

Stavite vodu za testeninu da provri.
U činiji pomešajte mak sa šećerom i grizom. Skuvajte testeninu prema uputstvu sa pakavanja. Procedite je. U šerpi u kojoj se kuvala testenina otopite puter pa mu dodajte testenininu. Sklonite sa vatre, promešajte a zatim sipajte mešavinu maka i šećera.
Mešajte dok se mak ravnomerno ne rasporedi.
Poslužite toplo.
Pin It Now!

12 comments:

  1. Ovo bi mi se sigurno dopalo! Sa domaćim rezancima je sigurno još bolje!

    ReplyDelete
  2. A može i sa orasima. Odavno nisam jela.

    ReplyDelete
  3. Najlepse uspomene iz detinjstva me vezuju za "nasuvo". To je bunjevacki naziv za testo. Moja majka (bunjevacki - baka) ga je pravila uvek sveze i rucno ga je mesila. U njega je najcesce stavljala slani sir i skorup (kajmak s mleka). Jos uvek pamtim ukus tog toplog bozanskog jela...

    ReplyDelete
  4. slatkiš moga djetinjstva. ili s makom ili s orasima.

    ReplyDelete
  5. Obozavamo ga, samo prvi put cujem da se stavlja griz?..no nema veze...

    ReplyDelete
  6. Nasuvo sa makom...Miris i ukus detinjstva,veste Menine ruke,bezbriznost.....

    ReplyDelete
  7. joj to nisam jeo od djetinjstva.
    hvala na podsjecanju :-)

    ReplyDelete
  8. volim :)
    sjeća me na baku, na djetinjstvo, na slavoniju... <3

    ReplyDelete
  9. Bas sam pre neki dan pricala sa mojima kako nasa baka (inace iz Vojvodine) nekako nije imala obicaj ovo da nam pravi, ali je nasuvo sa krompirom zato bilo moje omiljeno jelo. Tako da je ova divna slatka verzija meni dugo bila nesto sto tamo neki jedu.. Ali, obozavam je, i zaista je lako napraviti ovo jelo... Ili si ti to ucinila toliko jednostavnim i primamljivim? :)

    ReplyDelete
  10. Trebaju li mak i griz da se sa mlijekom skuvaju?

    ReplyDelete
  11. Ja sam pronašao (izmislio) drugu varijantu za rezance sa sa makom,

    Kupite jedno pakovanje širokih rezanaca i skuvate po uputstvi, ali treba dodadi prstohvat soli. Ocedite, prelijete hladnom vodom, ostavite ih u cediljki.

    U dubokom tiganju malo propžiti mak na ravnoj kašiki domaće masti. Kad je mak (na kratko) propržen, dodati mleka toliko da ga mak upije i sačekati da provri, uz povremeno mešannje. Kada sve počne da vri, može se o potrebi dodati još mleka (biće sočnije!) dodati šećera po ukusu, jedan vanil šećer, još malo promešati i skinuti mak sa ringle.

    Rezance iz cediljke sipati u posudu u kojoj če se jelo služiti, sipati na njega vreli mak iz tiganja,dobro izmešato, i odmah služiti. (tiganj možete "oprati" sa rezancima, tako da ništa ne oded upropas'!)

    ReplyDelete